Přírodní vědy v šestém ročníku nabízejí našim vědátorům
nejrůznější příležitosti zažít vědu a přírodní zákony na vlastní kůži. Pro tyto
účely nám skvěle slouží školní kuchyňka, kam se šesťáci vypravili zkoumat
teplotu, jakožto základní fyzikální veličinu a její změny.
K měření teploty využívali ale i mnohem pokrokovější
techniku. Teplotními čidly, které jsou propojeny s tablety zkoumali, zda
se rychleji uvaří 200 ml nebo půl litru. Své výsledky pak porovnávali díky
růstu křivky v grafech na tabletech.
Závěrem zkoumání bylo určení největších a nejnižších teplot v nejrůznějších částech planety a jejich následné porovnávání v průběhu roku. Extrémní teploty, které byly naměřeny například v Antarktidě a Africe v kuchyňce naštěstí navozeny nebyly a všichni sešťáci mohli ve zdraví ukončit své bádání.
Komentáře
Okomentovat