Harmonizák 1T

Máme za sebou první pracovní týden a také první 'harmonizák' v tomto školním roce :)

Byl to týden plný objevování, naslouchání a spoluvytváření prostředí.

Ve čtvrtek jsme společně prožili harmonizační den v Lidových sadech. 

Na osmi stanovištích měly děti možnost zažívat rozmanité aktivity v náhodně sestavených skupinkách napříč 1T. Každé stanoviště přineslo jiný podnět ke spolupráci, komunikaci, naslouchání, tvořivosti i samostatnému rozhodování. Děti si tak nejen vyzkoušely nové situace, ale také prohlubovaly vzájemné vztahy a učily se spoluvytvářet přátelskou atmosféru ve skupině. 

Například při "běhání abecedy" děti zapojily tělo i mysl – vyhledávaly písmena, pohybovaly se v prostoru a spolupracovaly v týmu. Aktivita rozvíjela nejen jazykové dovednosti, ale i komunikaci a schopnost domluvit se. 

Na stanovišti "první pomoc" si děti hravou formou zkoušely základní situace, kdy je potřeba jednat s rozvahou a empatií. Učily se, jak být užitečné a nápomocné druhým. 

"colours" se ponořily do světa angličtiny – poznávaly barvy, pojmenovávaly a třídily, přitom aktivně naslouchaly a reagovaly na pokyny v cizím jazyce. 

Tvorba "mandaly z přírodnin" přinesla prostor pro klid, soustředění a estetické vnímání. Děti si všímaly detailů, barev, tvarů a společně vytvářely harmonické obrazy z darů přírody. 

Aktivita "běh + přihrávky s míčem" podpořila nejen fyzickou zdatnost, ale i schopnost reagovat, respektovat druhé a být součástí týmu. 

U stanoviště "kdo má co rád" se děti navzájem poznávaly – sdílely své zájmy, naslouchaly si a hledaly, co mají společného. 

Při hře "vnímej smysly" děti objevovaly svět jinak. S klidnou pozorností se zaměřily na vnímání prostřednictvím chutě, čichu... 

A nakonec "hod na cíl" – hravá aktivita, kde si děti trénovaly koordinaci a přesnost, zároveň se ale také učily zvládat napětí, přijímat výzvy a radovat se ze zlepšování. 





Komentáře