Máme za sebou první pracovní týden a také první 'harmonizák' v tomto školním roce :)
Ve čtvrtek jsme společně prožili harmonizační den v Lidových sadech.
Na osmi stanovištích měly děti možnost zažívat rozmanité aktivity v náhodně sestavených skupinkách napříč 1T. Každé stanoviště přineslo jiný podnět ke spolupráci, komunikaci, naslouchání, tvořivosti i samostatnému rozhodování. Děti si tak nejen vyzkoušely nové situace, ale také prohlubovaly vzájemné vztahy a učily se spoluvytvářet přátelskou atmosféru ve skupině.
Například při "běhání abecedy" děti zapojily tělo i mysl – vyhledávaly písmena, pohybovaly se v prostoru a spolupracovaly v týmu. Aktivita rozvíjela nejen jazykové dovednosti, ale i komunikaci a schopnost domluvit se.
Na stanovišti "první pomoc" si děti hravou formou zkoušely základní situace, kdy je potřeba jednat s rozvahou a empatií. Učily se, jak být užitečné a nápomocné druhým.
U "colours" se ponořily do světa angličtiny – poznávaly barvy, pojmenovávaly a třídily, přitom aktivně naslouchaly a reagovaly na pokyny v cizím jazyce.
Tvorba "mandaly z přírodnin" přinesla prostor pro klid, soustředění a estetické vnímání. Děti si všímaly detailů, barev, tvarů a společně vytvářely harmonické obrazy z darů přírody.
Aktivita "běh + přihrávky s míčem" podpořila nejen fyzickou zdatnost, ale i schopnost reagovat, respektovat druhé a být součástí týmu.
U stanoviště "kdo má co rád" se děti navzájem poznávaly – sdílely své zájmy, naslouchaly si a hledaly, co mají společného.
Při hře "vnímej smysly" děti objevovaly svět jinak. S klidnou pozorností se zaměřily na vnímání prostřednictvím chutě, čichu...
Komentáře
Okomentovat