V dubnu proběhla lekce pro rodiče, kterou připravili průvodci z 3T Marek a Matěj. Byla pojatá jako historická hra, kdy týmy zlepšovaly svůj stát v jednotlivých odvětvích. Téma abyla Náboženství a klutura, Technologie, Námořnictví a Společnost. Tentokrát byla účast horjná a tak jsme se mohli rozdělit do tří pětičlenných týmů - Anglie, Španělsko a Francie. Naším úkolem bylo vylepšit svojí společnost - nejdříve jsme museli získat platidlo zodpovězením otázky, pak za ně zakoupit QR kod, ve kterém byly ukryté informace o jednotlivých druzích pokroku. Následně jsme získané informace zpracovali pomocí myšlenkové mapy našeho státu. Tu jsme pak prezentovali průvodci, který nám nakonec přidělil bodové hodnocení za její správnost a zpracování.
Celý tým hra najednou pohltila - plánovali jsme strategii, na jaké pokroky se zaměřit, kolik nás to bude stát a co tím získáme. Jestli splníme všechny úkoly v jednotlivých tématech, kolik jich asi stihneme. Rozdělili jsme si úkoly, někdo získavál peníze odpovědí na otázky, další četli a vytěžovali informace a někdo z nich rovnou zpracovával myšlenkovou mapu. Vrátili jsme se zpět do školy, k zeměpisným a dějepisným znalostem, vybírali jsme, co je z článku nejdůležitější, co použít do myšlenkové mapy. Informace jsme čerpali bud z článků a výstřižků a nebo z videíí, která také byla schovaná pod QR kody. Některá témata byla náročná, jiná jednodušší.
Objevovali témata jako občanská revoluce, osvícenství, školské reformy, nový typy monrachií, centralizace státu, renesance a humanismus, merkantilismus atd.
Lekce byla zajimavá a všichni jsme se do tématu opravdu ponořili a vymezený čas utekl velmi rychle. Je příjmné zažít vyučování s pomocí metod, s jakými jsme neměli možnost se potkat a můžeme naši dětem jen závidět.
Děkujeme Matějovi a Markovi za uspořádání lekce.
Komentáře
Okomentovat