Co zajímavého je v Tyrkysce?
Během jednoho školního dopoledne jsme zkoumali délku, hmotnost a objem. Seznámili jsme se s základním rozdělením veličin, jednotkami a pomůckami nebo měřidly. Do práce se pustili i nejmladší prvňáčci, kterým pomáhali starší spolužáci. Měřily svou výšku, obvod hlavy, vážily potraviny a zjišťovaly objem tekutin.
Druháci začínají v rámci matematiky přecházet ke známkové hře. Jedná se se o pomůcku, která se užívá jako přechod od konkrétního (perlový materiál) k abstraktnějšímu (známky mají sice barevné kódování, ale mají již stejný tvar a váhu – tak děti vnímají hodnotu pouze zrakem). Se známkovou hrou lze sčítat, odčítat, násobit i dělit.
V lednu máme za sebou polovinu školního roku a tak jsme zjišťovali, co už můžeme považovat za zvládnuté, a na čem je třeba ještě přece jenom zapracovat. Postupně si děti napsaly testíky z matematiky, českého jazyka, kosmické výchovy a angličtiny. Mají čas na vypracování dle své potřeby a mohou využívat pomůcky a zdroje.
V rámci odpočinku jsem se pak vydali po pololetních testech do Motyčkovic kliky na program Já a já. Učíme se porozumět sami sobě a rozvíjet své emoce tak, aby nás dobře provázely naším životem. Do Motyčkovic kliky jezdíme moc rádi a opět se sem chystáme v dubnu.
Komentáře
Okomentovat