Samozřejmě jsme po celý proces vše pozorovaly, jak je v Monte zvykem, a v případě potřeby zasáhly (např. zapomenutý celer do salátu...:-)
Po návratu do třídy jsme ještě každý hodnotili, co se podařilo, co jsme si užili a co bychom doporučovali pro příště. Jídla se všem skupinám podařila, přesvědčili jsme se o tom na vlastní jazyk:-) Někteří i nabízeli ostatním ve třídě.
Celkově jsme toto vaření pojali jako delší projekt se zaměřením na samostatnost i spolupráci, umění se dohodnout (ve výběru jídla, ve vytvoření skupin...), umění určit si role ve skupině a úkoly pro každého, promyslet postup práce a časy jednotlivých činností. Umění zařídit nákup a nezapomenout věci přinést.
V den vaření se ukázaly i praktické dovednosti mnoha dětí- příprava surovin, např. krájení, strouhání, loupání brambor, manipulace s horkými věcmi, servírování, mytí nádobí, úklid.
Oceňuji všechny děti, vaření bylo další pohodovou úspěšnou akcí. Čím dál více se přesvědčuji, že jsou připravené i na třídenní pobyt bez rodičů, který nás zanedlouho čeká;-). průvodkyně Eva Řičářová
Komentáře
Okomentovat