Co by vyprávěly stromy, kdyby mohly mluvit...

 

Přinášíme Vám ochutnávku malého cvičení tvůrčího psaní, které proběhlo v rámci češtiny ve třetím trojročí.

Strom, Slunce, Sluneční Svit, Léto

1)

Každé ráno se probouzím na stejném místě v lese u potůčku. Zpívají tu ptáci, sluníčko mě hřeje. Ano, mohla bych vyprávět, jak je vše skvělé. Zatím to zní jako pohádka, ale realita je jiná. 

V noci nespím. Fouká ohavný vítr, ale na to jsem si zvykla.

Probudím se a všude kolem je nepořádek, samé odpadky. 

Nechápu, proč vy, lidi, se nevzchopíte a něco s tím neuděláte! To my vám přece dáváme sílu a život!

Ani ptáci už nezpívají, protože nemají motivaci.

Chudáci ty stromy, které jsou ve městě a nemají tam klid. 

Sem chodí turisté a ty mám ráda, ale když mi šlapou na kořeny, to není dobré. Někdy mi lámou a trhají větve a odnášejí je pryč. Nebo mi jen tak loupou kůru!

Možná si myslíte, že je skvělé být stromem, ale jak vidíte, úplně to tak být nemusí.

 

Dřevo, Příroda, Strom, Rostlina, List 

 

2)

Jsem strom z aleje u větrného mlýna na kopci. Na jaře, když mi dorůstají listy, mi bývá docela příjemně. Moje kořeny totiž zarostly hluboko do země, takže mám dost živin a vody na to, abych přežil ještě hodně dlouho. 

V létě mě mé listy chrání před úpalem. Tvrdá kůra mě chrání před vedrem, vyschnutím ale i před zvířaty, která by si o mě chtěla třeba brousit drápy. Moje míza zabíjí všechny brouky, kteří by se mi dostali pod kůru.

Na podzim ze mě opadávají listy a z toho krasavce, kterým jsem byl na jaře a v létě, se stává starý mrzout. Také ze mě začínají opadávat plody, což je asi jediná výhoda, kterou mám z podzimu. Tu váhu, kterou jsem nesl na svých větvích, mi pomáhají otrhat také veverky.

V zimě mě hřeje má teplá kůra, která nepropustí teplo ven a nevpustí ani zimu dovnitř. V zimě mi dělají společnost jen ostatní stromy a veverky.

Někdy kolem mě procházejí zvířata chodící po zadních. Občas s sebou mívají i svoje mláďata, což je nejhorší, protože je baví házet mi do kůry sníh. To hrozně lechtá a já pak musím plýtvat svým teplem na to, abych ten sníh rozpustil. DUB

 

Veverka, Dubové Kotě, Hlodavec, Zvíře

Komentáře